Obchodní podmínky pro spotřebitele
Všeobecné obchodní podmínky online rozhraní www.kingrayshop.cz pro spotřebitele
I. Úvodní ustanovení a Vymezení pojmů
- Těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (dále také „VOP“) se řídí právní vztahy mezi obchodní společností Kingray, s.r.o., se sídlem Růžová 728/2, 050 01 Revúca, IČO: 45 396 736, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Banská Bystrica, odd.: Sro, vložka č. 17785/S, DIČ: 2022974932, IČ DPH: SK2022974932 (dále také jako „Obchodník“) a každou osobou, která je Kupujícím zboží nabízeného Obchodníkem prostřednictvím online rozhraní Obchodníka, za předpokladu, že ve vztahu k Obchodníkovi jedná v postavení spotřebitele.
- Na právní vztahy Obchodníka s Kupujícími, kteří nejsou spotřebiteli, se vztahují zvláštní Všeobecné obchodní podmínky pro podnikatele, které jsou zveřejněny v online rozhraní Obchodníka.Kontakt na Obchodníka je: email: info@kingray.sk, telefónne číslo: +421 914 150 909.
- Obchodník je současně provozovatelem online rozhraní prostřednictvím kterého provozuje internetový obchod na doméně s názvem kingrayshop.cz (dále také „Internetový obchod“ nebo „Online rozhraní“). Online rozhraním se obecně rozumí jakýkoli software včetně webového sídla nebo části webového sídla nebo aplikace, provozovaný obchodníkem nebo jeho jménem, a který slouží jako prostředek umožňující přístup spotřebitelů k jeho zboží nebo službám.
- Kupujícím se pro účely těchto VOP dále rozumí výlučně fyzická osoba spotřebitel, která vyplnila a odeslala objednávku prostřednictvím online rozhraní Obchodníka a které bylo doručeno potvrzení o přijetí objednávky ze strany Obchodníka.
- Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání smlouvy dle těchto VOP nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti.
- Zboží jsou movité věci, které jsou určeny k prodeji a zároveň jsou zveřejněny v online rozhraní Obchodníka (dále také jako „zboží“).
- Smlouvou se rozumí spotřebitelská kupní smlouva.
- Spotřebitelskou kupní smlouvou se rozumí kupní smlouva uzavřená mezi obchodníkem jako prodávajícím a spotřebitelem jako kupujícím.
- Příslušným orgánem vykonávajícím dohled nad zákonností v oblasti ochrany spotřebitele je:
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Banskobystrický kraj
Dolná 46,
974 00 Banská Bystrica 1
tel. č. 048/412 49 69, 048/415 18 71
Podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
II. Objednávka zboží – uzavření kupní smlouvy
- Návrhem na uzavření Smlouvy ze strany Kupujícího, je objednávka zboží realizována prostřednictvím elektronického objednávkového formuláře v online rozhraní Obchodníka. K akceptaci objednávky zboží ze strany Obchodníka, a tedy k uzavření kupní smlouvy, dochází na základě elektronického potvrzení o akceptaci objednávky ze strany Obchodníka zaslaného Kupujícímu, po přijetí objednávky, které je zřetelně označeno jako „potvrzení objednávky“. Emailová zpráva doručená Kupujícímu po odeslání objednávky potvrzující přijetí (zaevidování) objednávky, není akceptací návrhu na uzavření Smlouvy a nelze ji zaměňovat s potvrzením dle předchozí věty.
- Obchodník nie je povinný akceptovať návrh Kupujúceho na uzatvorenie Zmluvy, a teda nie je povinný akceptovať objednávku Kupujúceho.
- Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou a zaniká splněním závazků Obchodníka a Kupujícího.
- Kupní smlouva může zaniknout též dohodou smluvních stran nebo odstoupením od ní.
- Obchodník je oprávněn odstoupit od Smlouvy i v případě, že navzdory úsilí Obchodníka tento objektivně nedokáže zajistit objednané zboží v kvalitě a/nebo za podmínek, za kterých bylo zboží zajišťováno do doby vytvoření objednávky, pokud zároveň Kupující nepřijal náhradní zboží, které Obchodník Kupujícímu nabídl za objednané zboží. V případě zániku Smlouvy z tohoto důvodu Obchodník Kupujícímu do 14 dnů vrátí uhrazenou částku za objednané zboží v plné výši, nebo mu nabídne jiné řešení, souhlasí-li s tím Kupující.
- Obchodník je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy iv případě, že Kupující v objednávce uvede nepravdivé údaje nebo pokud se prostřednictvím kontaktních údajů, které v objednávce uvedl Kupující, Obchodník nedokáže bez vlastního zavinění zkontaktovat s Kupujícím.
- Kupujícímu jsou ještě před uzavřením kupní smlouvy sděleny, prostřednictvím online rozhraní Obchodníka, všechny vlastnosti zboží.
III. Kupní cena a platební podmínky
- Kupní cena zboží objednaného prostřednictvím online rozhraní (dále jen „kupní cena“ nebo „cena“), je uvedena samostatně pro každé zboží a je platná v momentě vytvoření objednávky Kupujícím. Uvedená cena je konečná včetně daně z přidané hodnoty, která je k ceně zboží přičtena ve smyslu příslušných právních předpisů (Obchodník je plátcem DPH), avšak s výjimkou ceny za přepravu zboží, která bude účtována zvlášť podle čl. VII. a poplatků za platbu podle článku. IV.
- Základním platidlem je měna česká koruna.
- Pokud je v online rozhraní u jednotlivého zboží uvedena částka, která je přeškrtnuta, tato částka značí původní cenu zboží, která je nahrazena kupní (akciovou) cenou a která je nejnižší za posledních 30 dní před zlevněním.
- Ke kupní ceně podle tohoto článku budou účtovány náklady na přepravu zboží podle čl. 3. VII těchto Všeobecných obchodních podmínek a náklady na platbu dle Čl. IV těchto Všeobecných obchodních podmínek.
IV. Způsoby platby
1. Za zboží v online rozhraní Obchodníka může Kupující platit těmito způsoby:
- Platba platební kartou prostřednictvím platební brány – není zpoplatněna,
- Platba bezhotovostním převodem na účet Obchodníka předem na základě zálohové faktury (zboží bude expedováno po přijetí platby na účet Obchodníka - není zpoplatněna,
- Platba bezhotovostním převodem na účet Obchodníka na základě faktury ve lhůtě splatnosti, která bude uvedena ve faktuře - není zpoplatněna,
- Platba na dobírku (platba doručovateli při doručení) - zpoplatněna částkou 59,00 KČ,
- Platba v hotovosti při osobním vyzvednutí objednaného zboží v prodejně Obchodníka - není zpoplatněna.
2. Způsob platby si zvolí Kupující sám a to v rámci vyplňování objednávky, přičemž mu zároveň bude sdělena cena za jím zvolený způsob platby, v souladu s bodem 1 tohoto článku, případně mu bude sdělena skutečnost, že jím zvolený způsob platby není zvlášť zpoplatněn.
3. Úhrada kupní ceny nebo její části je možná i prostřednictvím dárkové poukázky, kterou Kupující jako poukazník oprávněně disponuje na základě toho, že mu ji svěřila třetí osoba jako poukazatel za účelem jejího využití u Obchodníka (poukázanec). Uplatnění dárkové poukázky je možné v rámci vyplňování objednávky v online rozhraní. Nominální hodnota poukázky a datum její platnosti je uvedena na poukázce, případně ji lze předem individuálně a písemně dohodnout s Obchodníkem.
V. Dodání zboží
- Zboží je ze strany Obchodníka dodáno nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uzavření smlouvy a úhrady kupní ceny, pokud se Obchodník a Kupující písemně nedohodli jinak nebo není-li u konkrétního zboží v online rozhraní výslovně uvedeno jinak.
- Obchodník je povinen dodat zboží Kupujícímu v objednaném množství a kvalitě spolu s daňovými doklady a ostatními dokumenty, které se vztahují ke zboží nebo k objednávce.
- Miestom dodania objednaného tovaru je adresa uvedená Kupujúcim alebo adresa predajne Obchodníka (Ružová 728/2 ,050 01 Revúca) v prípade, ak si Kupujúci zvolil osobný odber tovaru. Ak Kupujúci neuvedie osobitnú adresu na dodanie tovaru, je touto adresou adresa sídla alebo miesta podnikania Kupujúceho.
- Dodání zboží Obchodník uskuteční některým ze způsobů dle článku VII těchto VOP, a to v závislosti na volbě Kupujícího.
- Dodání zboží je uskutečněno jeho předáním Kupujícímu (nebo Kupujícím písemně zmocněné osobě k převzetí zboží).
- Obchodník může zaslat zboží, které je okamžitě dostupné Kupujícímu a zbývající část objednávky doručí dodatečně ve stanovené lhůtě, avšak za předpokladu, že Kupujícímu nebude účtováno žádné dodatečné poštovné, kromě toho, které bylo započteno v objednávce. O takovém postupu Obchodník Kupujícího předem informuje.
- Kupující je povinen zboží převzít a poskytnout součinnost potřebnou k doručení zboží.
VI. Převzetí zboží
- Nebezpečí poškození zboží a odpovědnost za škodu na zboží přechází na Kujícího jeho převzetím, přičemž nezáleží na tom, zda Kupující převezme zboží osobně nebo prostřednictvím pověřené/zplnomocněné osoby.
- Vlastnické právo přechází z Obchodníka na Kupujícího momentem převzetí zboží a úplného zaplacení kupní ceny za zboží.
- Kupující má právo nepřevzít dodané zboží, pokud je dodáno zboží jiného typu nebo v případech:
- dodání věci, která je v rozporu s uzavřenou smlouvou (jiné nebo poškozené věci),
- dodání věci v poškozeném obalu nebo,
- dodání věci bez příslušných dokladů.
- Kupující je povinen Obchodníkovi uhradit kupní cenu za zboží řádně a včas.
VII. Přepravné – způsoby dopravy zboží a cena za jejich dopravu
- Přepravní náklady Obchodníka nejsou zahrnuty v ceně zboží. Tyto budou vyčísleny a oznámeny Kupujícímu před uzavřením smlouvy a Kupující se zavazuje uhradit je spolu s kupní cenou.
- Kupující si může zvolit některý z následujících způsobů doručení zboží:
a)Doručení prostřednictvím společnosti Packeta Slovakia s.r.o.:
- na Kupujícím zadanou adresu v rámci Česka - zpoplatněno částkou 130 KČ,
- do výdejního místa doručovatele „Z-box“ v rámci Česka – zpoplatněno částkou 100 KČ,
b)Doručení prostřednictvím společnosti Direct Parcel Distribution SK s.r.o. (DPD):
- na Kupujícím zadanou adresu v rámci Česka- zpoplatněno částkou 130 KČ,
- Obchodník a Kupující se mohou písemně dohodnout i na jiném způsobu doručení, než které jsou uvedeny v tomto článku VOP.
VIII. Odstoupení Kupujícího od smlouvy bez uvedení důvodu
- Spotřebitel je oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy do 14 kalendářních dnů ode dne převzetí zboží. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, i před zahájením běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
- Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba kromě dopravce převezme všechny části objednaného zboží nebo pokud:
- zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce dodává odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
- dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu nebo posledního kusu,
- zboží dodává opakovaně po určitou dobu, okamžikem převzetí prvního zboží.
- Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy v listinné podobě nebo v podobě zápisu na jiném trvanlivém médiu a pokud byla smlouva uzavřena ústně, k uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy postačuje jakékoli jednoznačně formulované prohlášení spotřebitele, které vyjadřuje vůli spotřebitele odstoupit od smlouvy. Spotřebitel může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy zveřejněný v online rozhraní Obchodníka.
- Spotřebitel je povinen do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo předat zboží obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem k převzetí zboží; to neplatí, jestliže obchodník navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel odešle zboží obchodníkovi nejpozději poslední den lhůty.
- Lhůta pro odstoupení od smlouvy podle tohoto článku se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel nejpozději poslední den lhůty odešle oznámení o odstoupení od smlouvy Obchodníkovi.
- Obchodník je povinen neprodleně po doručení oznámení o odstoupení od smlouvy poskytnout spotřebiteli potvrzení o jeho doručení na trvanlivém médiu, pokud spotřebitel odstoupil od smlouvy použitím zvláštní funkce nebo formuláře pro odstoupení od smlouvy, které jsou dostupné v online rozhraní obchodníka.
- Spotřebitelům je doporučeno aby v odstoupení od smlouvy uvedli číslo objednávky, datum nákupu, druh od jakého zboží odstupují, jméno a příjmení, adresu a případě i číslo účtu, na který jim budou vráceny všechny platby, které poskytly Obchodníkovi z odstupující smlouvy, pokud se rozhodnou, že si žádají zaslat platbu za zboží na jimi uvedené číslo účtu. V opačném případě Obchodník vrátí spotřebiteli platbu za zboží stejným způsobem, jaký použil spotřebitel při své platbě.
- Odstoupením od smlouvy jsou si smluvní strany povinny vrátit navzájem poskytnutá plnění. Spotřebitel odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží. Pokud hodnota zboží byla snížena v důsledku zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží (např. zboží bude poškozeno), spotřebitel odpovídá Obchodníkovi za takto vzniklou škodu. Za zacházení se zbožím nad rámec zjištění vlastností a funkčnosti zboží bude považováno zejména použití zboží ve větší míře, než jaká je potřebná ke zjištění povahy, charakteristik a funkčnosti zboží. Za snížení hodnoty zboží budou rovněž považovány především opodstatněné výdaje na uvedení výrobku do předchozího stavu.
- Pokud spotřebitel od smlouvy odstoupí ve smyslu tohoto článku, nese náklady na vrácení zboží Obchodníkovi. To neplatí, pokud Obchodník souhlasil, že je bude nést sám.
- Obchodník je povinen do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit spotřebiteli veškeré platby, které od něj obdržel na základě nebo v souvislosti se smlouvou nebo s doplňkovou smlouvou včetně nákladů na dopravu, dodání, poštovné a jiných nákladů a poplatků. Uvedené se netýká nákladů na vrácení zboží, které nese spotřebitel sám za podmínek uvedených v bodě 10 tohoto článku.
- Obchodník není povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob dodání, než je nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání, které si zvolil spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený Obchodníkem.
- Zásilky zaslané v případě odstoupení od smlouvy jako dobírka nebudou ze strany Obchodníka převzaty. Kupujícím je doporučeno zasílat zásilky doporučeně.
- Obchodník informuje spotřebitele, že pokud tyto VOP nestanoví jinak, spotřebitel není oprávněn odstoupit od smlouvy v případě smlouvy, jejímž předmětem je:
a) dodání zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na míru,
b) dodání zboží, které podléhá rychlému snížení kvality nebo zkáze,
c) dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, jestliže ochranný obal byl po dodání porušen,
d) dodání zboží, které vzhledem ke své povaze může být po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím,
e) dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v době uzavření smlouvy, přičemž jejich dodání lze uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, který obchodník nemůže ovlivnit,
f) dodání zvukových záznamů, obrazových záznamů, audiovizuálních záznamů nebo softwaru v ochranném obalu, který byl po dodání porušen,
g) dodání periodického tisku kromě jeho dodávání na základě smlouvy o předplatném,
h) zboží zakoupené na veřejné dražbě,
i) dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud
-
- dodávání digitálního obsahu začalo a
- spotřebitel udělil výslovný souhlas se zahájením dodávání digitálního obsahu před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy zahájením dodávání digitálního obsahu, a obchodník poskytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 ods. 12 písm. b) nebo odst. 1 písm. 13 písm. b) zákona 108/2024 Sb z., je-li podle smlouvy spotřebitel povinen zaplatit cenu.
14. Obchodník umožňuje Kupujícím odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na míru, ve lhůtě 24 hodin od momentu jejího uzavření. Po uplynutí této lhůty Kupující není oprávněn od takové smlouvy odstoupit.
IX. Dodání zboží bez vad
- Obchodník je povinen dodat zboží v souladu s uzavřenou smlouvou t.j. v požadované jakosti, množství a bez vad (faktických, právních).
- Obchodník odpovídá za vady, které má prodané zboží při převzetí Kupujícím. Obchodník zodpovídá také za vady, které se vyskytnou po převzetí produktu v záruční době (záruka).
- Záruční doba je 24 měsíců a začíná běžet ode dne převzetí zboží Kupujícím.
- Kupující je oprávněn prodávané zboží, před převzetím prohlédnout.
- Obchodník neodpovídá za vady zboží způsobené:
a) charakterem zboží,
b) jeho používáním v rozporu s jeho účelem nebo návodem k použití,
c) neodborným nebo neoprávněným zásahem do zboží,
d) cizími látkami a tekutinami vniklými do zboží,
e) neodvratnou událostí (živelné pohromy, atd.),
f) běžným opotřebováním zboží.
X. Vytkněte vad zboží
- Vadu zboží lze vytknout v provozovně Obchodníka, u jiné osoby, o které Obchodník seznámil Kupujícího před uzavřením smlouvy nebo před odesláním objednávky, nebo prostředky dálkové komunikace na adrese sídla Obchodníka nebo na jiné adrese, o které Obchodník seznámil Kupujícího při uzavření smlouvy nebo po uzavření smlouvy. K vytčení vady může Kupující využít i zvláštní formulář dostupný v online rozhraní Obchodníka (https://www.hyaluron-kosmetika.cz/online-formular), po jehož vyplnění a odeslání bude Kupujícímu vygenerován adresní štítek, který může použít k zaslání vadného zboží Obchodníkovi prostřednictvím společnosti Packeta Slovakia s.r.o.
- Pokud Kupující vytkl vadu poštovní zásilkou, kterou Obchodník odepřel přijmout, zásilka se považuje za doručenou v den odepření.
- Obchodník poskytne Kupujícímu písemné potvrzení o vytčení vady bezodkladně po vytčení vady Kupujícím. Obchodník v potvrzení o vytčení vady uvede lhůtu, ve které vadu v souladu s § 507 ods. 1 zákona č . č. 40/1964 Sb., odstraní. Lhůta oznámená podle předchozí věty nesmí být delší než 30 dnů ode dne vytčení vady, není-li delší lhůta odůvodněna objektivním důvodem, který Obchodník nemůže ovlivnit.
- Pokud Obchodník odmítne odpovědnost za vady, důvody odmítnutí písemně sdělí Kupujícímu. Pokud Kupující znaleckým posudkem nebo odborným stanoviskem vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou nebo notifikovanou osobou prokáže odpovědnost Obchodníka za vadu, může vytknout vadu opakovaně a Obchodník nemůže odmítnout odpovědnost za vadu; k opakovanému vytčení vady se § 621 odst. 1 písm. 3 zákona č . č. 40/1964 Sb., nevztahuje. Na náklady spotřebitele spojené se znaleckým posudkem a odborným stanoviskem se vztahuje § 509 ods. 2 zákona č . č. 40/1964 Sb.
- Pokud před odesláním objednávky Kupujícího, Obchodník seznámil kupujícího, že vady lze vytknout iu jiné osoby, jednání nebo opomenutí této osoby se pro účely odpovědnosti za vady považuje za jednání nebo opomenutí Obchodníka.
- Kupující má právo zvolit si odstranění vady výměnou zboží nebo opravou zboží. Kupující si nemůže zvolit způsob odstranění vady, který není možný nebo který by ve srovnání s druhým způsobem odstranění vady způsobil Obchodníkovi nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, zejména na hodnotu, kterou by mělo zboží bez vady, na závažnost vady a na skutečnost, zda by druhý způsob odstranění vady způsobil Kupujícímu značné obtíže.
- Obchodník může odmítnout odstranění vady, pokud oprava ani výměna nejsou možné nebo pokud by vyžadovaly nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti včetně okolností podle odstavce 6 tohoto článku, druhé věty.
- Obchodník opraví nebo vymění zboží v přiměřené lhůtě (§ 507 odst. 1 zákona č. 40/1964 Sb.) poté, co Kupující vytkl vadu, bezplatně, na vlastní náklady a bez způsobení závažných obtíží Kupujícímu s ohledem na povahu zboží a účel, pro který kupující zboží požadoval.
- Pro účely opravy nebo výměny Kupující předá nebo zpřístupní zboží Obchodníkovi nebo osobě podle § 622 ods. 5 zákona č . č. 40/1964 Sb. Náklady převzetí zboží nese Obchodník.
- Obchodník dodá opravené zboží nebo náhradní zboží Kupujícímu na vlastní náklady stejným nebo obdobným způsobem, jakým mu Kupující dodal vadné zboží, nedohodnou-li se strany jinak. Pokud Kupující nepřevezme zboží ve lhůtě šesti měsíců ode dne, kdy ji měl převzít, může Obchodník zboží prodat. Pokud jde o zboží větší hodnoty, Obchodník Kupujícího o zamýšleném prodeji předem vyrozumí a poskytne mu přiměřenou dodatečnou lhůtu pro převzetí zboží. Obchodník neprodleně po prodeji vyplatí Kupujícímu výtěžek z prodeje zboží po odečtení nákladů, které účelně vynaložil na jeho úschovu a prodej, uplatní-li Kupující právo na podíl z výtěžku v přiměřené lhůtě uvedené Obchodníkem v oznámení o zamýšleném prodeji zboží. Obchodník může zboží na vlastní náklady zničit, pokud se jej nepodařilo prodat nebo pokud předpokládaný výtěžek z prodeje nebude postačovat ani k úhradě nákladů, které Obchodník účelně vynaložil na úschovu zboží, a nákladů, které by Obchodník musel nutně vynaložit na jeho prodej.
- Obchodník při odstranění vady zajistí odstranění zboží a instalaci opraveného zboží nebo náhradního zboží, vyžaduje-li výměna nebo oprava odstranění vadného zboží, které bylo nainstalováno v souladu s jeho povahou a účelem před tím, než se vada projevila. Obchodník a Kupující se mohou dohodnout, že odstranění zboží a instalaci opraveného nebo náhradního zboží zajistí Kupující na náklady a nebezpečí Obchodníka
- Při odstranění vady výměnou zboží nemá Obchodník právo na náhradu škody způsobenou běžným opotřebováním zboží a na úplatu za běžné užívání zboží před jeho výměnou.
- Kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může odstoupit od kupní smlouvy i bez poskytnutí dodatečné přiměřené lhůty podle § 517 ods. 1 zákona č . 40/1964 Sb., pokud:
a) Obchodník zboží neopravil ani nevyměnil,
b) Obchodník zboží neopravil ani nevyměnil v souladu s § 623 ods. 4 a 6 zákona č . 40/1964 Sb.,
c) Obchodník odmítl odstranit vadu podle § 623 ods. 2 zákona č . 40/1964 Sb.,
d) zboží má stejnou vadu navzdory opravě nebo výměně zboží,
e) vada je tak závažné povahy, že odůvodňuje okamžitou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy, nebo
f) Obchodník prohlásil nebo je z okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo bez způsobení závažných obtíží pro Kupujícího.
- Při posuzování práva Kupujícího na slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy podle odstavce 13 písm. d) a e) tohoto článku, se zohlední všechny okolnosti, zejména druh a hodnota zboží, povaha a závažnost vady a možnost od Kupujícího objektivně žádat, aby důvěřoval ve schopnost Obchodníka odstranit vadu.
- Sleva z kupní ceny musí být přiměřená rozdílu hodnoty prodaného zboží a hodnoty, kterou by zboží mělo, pokud by bylo bez vad.
- Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy podle odstavce 13 tohoto článku, pokud se Kupující spolupodílel na vzniku vady nebo je-li vada zanedbatelná. Důkazní břemeno, že se Kupující spolupodílel na vzniku vady a že vada je zanedbatelná, nese Obchodník.
- Pokud se smlouva týká koupě více zboží, Kupující může od ní odstoupit jen ve vztahu k vadnému zboží. Ve vztahu k ostatním zbožím může odstoupit od smlouvy, jen nelze-li důvodně očekávat, že bude mít zájem ponechat si ostatní zboží bez vadného zboží.
- Kupující po odstoupení od smlouvy nebo její části vrátí zboží Obchodníkovi na náklady Obchodníka. Obchodník zajistí odstranění zboží, které bylo nainstalováno v souladu s jeho povahou a účelem před tím, než se vada projevila. Pokud Obchodník zboží v přiměřené lhůtě neodstraní, může Kupující zajistit odstranění a doručení zboží Obchodníkovi na náklady a nebezpečí Obchodníka.
- Obchodník po odstoupení od smlouvy vrátí Kupujícímu kupní cenu nejpozději do 14 dnů ode dne vrácení zboží Obchodníkovi nebo po prokázání, že Kupující zaslal zboží Obchodníkovi, podle toho, který okamžik nastane dříve.
- Obchodník vrátí kupní cenu Kupujícímu nebo mu vyplatí slevu z kupní ceny stejným způsobem, jaký použil Kupující při zaplacení kupní ceny, pokud Kupující výslovně nesouhlasí s jiným způsobem úhrady. Veškeré náklady spojené s úhradou nese Obchodník.
- Obchodník nemá právo na náhradu škody způsobenou běžným opotřebováním tvaru a na úplatu za běžné užívání zboží před odstoupením od kupní smlouvy.
XI. Alternativní řešení sporů
1. V případě, že Kupující není spokojen se způsobem, jakým Obchodník vyřídil jeho reklamaci, nebo se domnívá, že Obchodník porušil jeho práva, má právo obrátit se na Obchodníka se žádostí o nápravu. Pokud Obchodník na žádost Kupujícího podle předchozí věty odpoví zamítavě nebo na takovou žádost neodpoví ve lhůtě do 30 dnů ode dne jejího odeslání Kupujícím, má Kupující právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s Obchodníkem je Slovenská obchodní inspekce nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (seznam je dostupný na stránce http://www.mhsr.sk/); Kupující má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí. Kupující může k podání návrhu na alternativní řešení svého spotřebitelského sporu využít platformu pro řešení sporů online, která je dostupná na webové stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Všechny další informace ohledně alternativního řešení sporů mezi Obchodníkem a Kupujícím – spotřebitelem, vyplývající ze smlouvy jako spotřebitelské smlouvy nebo související se smlouvou jako spotřebitelskou smlouvou, jsou uvedeny na internetové stránce Ministerstva hospodářství SR www.mhsr.sk a v zákoně č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů.
XII. Závěrečná ustanovení
- Na smluvní vztahy (jako i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s Kupujícími - spotřebiteli, tzn. fyzickými osobami, které při uzavírání smlouvy podle těchto VOP nejednají v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, se vztahují kromě těchto VOP i příslušná ustanovení zákona č.j. č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů i zákona 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů ve znění pozdějších předpisů.
- Tyto VOP se nevztahují na právní vztahy s Kupujícími, který nejsou spotřebiteli. Podmínky a pravidla koupě zboží prostřednictvím online rozhraní Obchodníka osobami, které nejsou spotřebiteli, tzn. fyzickými osobami – podnikateli a právnickými osobami, upravují zvláštní „Všeobecné obchodní podmínky pro podnikatele“, které jsou dostupné v online rozhraní Obchodníka, jakož i příslušná ustanovení Obchodního zákoníku.
- Tyto Všeobecné obchodní podmínky pro spotřebitele nabývají platnosti a účinnosti jejich zveřejněním v online rozhraní Obchodníka dne 3.3.2025.